Pagini

20 dec. 2008

Nu m-ai intrebat, deci iti voi raspunde:

Am un mare defect, dupa unii, dar si o mare calitate, zic altii:
is moldovean
di undiva din nordul nordisim al Romaniei actuale, cu germeni pre undeva mai sus de neica Prut, unde mai era Romanie acum ceva vreme (tinutul Herta).
Draghii mei bunici, fiind nascuti si hraniti pe acolo, au reusit sa-mi nasca o mama, asa cum doar in Dorohoi mai poate fi, ce se complica voluntar cu bucate ce mie-mi par minunate.
Simple, dar in acelasi timp sofisticate.
Hranit bine am fost, modest si destept am ramas.
Hai sa vezi ce de:
Iubesc ciorba de fasole acrita cu BORS!
Argumente:
Doar la mine acolo (sau mai degraba la ei, ca-s de prea multa vreme in Bucuresti) se face borsul de fasole, asa cum ti-asi dori sa-l gusti frodat.
Iti recomand doar cu bors facut acolo (punct)
Am luat husti in Bucuresti si jaba!

Nu vreu sa descriu cum se face borşul aista “di fasoli”, dar o sa-ti zic cum se maninca:

Cu lingurî di lemn, în castron adînc, cu pîni di casî sau maligî răşi – pîrliti pi pliti – ceapî şî voi bunî.

3 comentarii:

  1. Anonim20/12/08

    si io care-as fi bagat mina-n foc ca esti ardelean! sau mot (m o tz) rusine sa-mi fie!

    RăspundețiȘtergere
  2. Rusine sa-mi fie! M-am desconspirat!

    Sau tie, luat fiind de valul "glumelor" folclorice, bagindu-ne pe toti in aceeasi oala. Recte: "Moldovenii e niste prosti"
    Balasturi exista in orice zona folclorica. Ce-i drept, excedentara in unele, de aia le exporta.
    Imi cer scuze motilor, ardelenilor, banatenilor, dar mai ales bucurestenilor pentru migratia moldovenilor.
    Nu uitati totusi ca dam o bruma de culoare si frumosete pe unde trecem.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sarbatori fericite si linistite sa ai!

    RăspundețiȘtergere