Pagini

18 mai 2009

LEguma printre LEguminoase

PREAMBUL
Mincarea dietetica, după ce ca-i fada, neprietenoasa, e obligatorie după un bau-bau denumit plastic colica biliara sau pancreatita acuta, începe sa fie o afacere personala, tocmai acum cind gripa sperie halitorii de fleici porcine. Ce coincidenta hazlie.

Desi sint un simandicos intr-ale culinarelor arte, d'acum pot declara raspicat ca maninc ca porcu. Nu draghii iatcului, nu-mi bag botu'n farfurie, asa cum v-ati fi asteptat. Bucatele cu viza favorabila din partea doftorilor is ceva de genu: morcovi, cartofi, sfecla rosie, conopida, brocoli, fasole verde si alte verdeturi - ingredinte folosite de bunica la prepararea laturilor.

Daca tot am in meniu cartofi, asta nu inseamna ca am devenit cartofor, iar daca la micul dejun vad morcovi in fata ochiului, nu-s stresat ori in sexiune.

Berea la halba sau sticla are acum alta culoare, consistenta si savoare, chiar si chelnerul se uita ciudat la mine cind strig dupa el BAIETE (!) INCA UN RIND DE LIMONADA!
**************************************************************************

Desi ma simteam ghiftuit de copiosul mic dejun format din ceai, no-spa si omez, garnisit cu piine prajita, doua felii, doua linguri de iaurt fara grasimi si o portocala sfrijita, gindurile si pasii s-au indreptat lenes catre Pitbulitza pentru a sarbatori "nunta de hirtie".
Mi-a promis, in stilul caracteristic: "te chem la masa, si sa mor io daca nu iti fac ceva in farfurie, de poti manca [...] si te dau pe spate si cu 3 legume".

In prealabii ma intrebase "ce am voie". Ca sa-i fie mai usor, i-am scris ca-i taiat de pe lista tot ce-i mai gustos pe lume adicatalea: usturoiul, ceapa, hreanul, paprica, piperul, telina, fasolea, sonca, oleiul, oricegrasime, muraturile, cashtravetele, muraturili, rosiile (inclusiv bolionul), beuturile acidulate si alcoholice.

Cum doar ea stie sa faca din cacat bici, din geanta bicicleta si ciine pisica,


o transformat potato-shii in superbi cartofi copti, caroatele in deliciosi morcovi sote iar brinza dietetica intr-o excelenta crema cu aroma de marar (se epilase special pentru mine dis-de-dimineata).



Dar asta nu e tot.

Desertul o fost cireasa de pe tort. Ma rog, asa se spune. Cireasa amintita mai sus o fost inlocuita de o crenguta de menta proaspata, nu de aia pe care o freaca pe la munca, cocotata pe un strat discret de gem ce acoperea, surpriza, aceeasi brinza dietetica, minunata la gust si de asta data - cred c-o pus ceva in ea. Sa fie suflet?


Dupa, am pufait o pipa si am supt trabuce.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu